Voorwaarden

Inhoud:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Aanbod

Artikel 5 - Overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluitingsrecht

Artikel 11 - Prijs

Artikel 12 - Naleving en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Transacties van duur: duur, annulering en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenprocedure

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 – Invoerheffingen buiten de Europese Unie

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verkrijgt in het kader van een overeenkomst op afstand en deze goederen, digitale inhoud en/of diensten worden geleverd door de ondernemer of door een derde op basis van een overeenkomst tussen die derde en de ondernemer;
  2. Reflectietermijn: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handel, bedrijf, ambacht of beroep;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd;
  6. Continuous performance contract": een overeenkomst die zich uitstrekt tot de regelmatige levering van goederen, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - met inbegrip van e-mail - waarmee de consument of ondernemer informatie die persoonlijk aan hem is gericht, kan opslaan op een wijze die het raadplegen of gebruiken ervan in de toekomst vergemakkelijkt gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en waarmee de opgeslagen informatie onveranderd kan worden gereproduceerd;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd afstand te doen van de overeenkomst;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Stichting Webshop Keurmerk en die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Een overeenkomst op afstand: een overeenkomst die is gesloten tussen de ondernemer en de consument in het kader van een georganiseerd systeem voor de verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij exclusief of gedeeltelijk gebruik wordt gemaakt tot en met de sluiting van de overeenkomst. wordt een of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het Europese modelformulier voor herroeping in bijlage I bij deze algemene voorwaarden;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middelen waarmee een overeenkomst kan worden gesloten zonder dat consument en ondernemer tegelijkertijd in dezelfde ruimte moeten samenkomen;

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Super Print Industries BV handel onder de naam Super Gallery

Office & Gallery

Rombout Hogerbeetsstraat 136-hs
1052 XM Amsterdam
Nederland

Productie

Losplaatsweg 22
2201 CV Noordwijk
Nederland


T +31(20 214 21 07
ma-vrij - 9:00 tot 18:00

info@supergallery.nl

kwk: 65492412
BTW: NL 8561 3418 1B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand gesloten tussen de ondernemer en de consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de consument de tekst van deze algemene voorwaarden ter beschikking gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, geeft de ondernemer vóór de sluiting van de overeenkomst op afstand aan hoe de algemene voorwaarden in zijn vestiging te lezen zijn en dat deze op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden verzonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, in tegenstelling tot het vorige lid en vóór de sluiting van de overeenkomst op afstand, kan de tekst van deze algemene voorwaarden elektronisch ter beschikking worden gesteld van de consument, zodat de consument deze gemakkelijk op een duurzame gegevensdrager kan opslaan. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, wordt vóór de sluiting van de overeenkomst op afstand aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden geraadpleegd en dat deze op verzoek van de consument elektronisch of anderszins kosteloos worden verzonden.
  4. Indien naast deze algemene voorwaarden specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn de tweede en derde alinea van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden altijd beroepen op de voor hem gunstigste toepasselijke bepaling. .Wat.

Artikel 4 – Aanbod

  1. Indien een aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of aan voorwaarden is onderworpen, wordt dit expliciet vermeld in het aanbod.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige beschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om de consument in staat te stellen het aanbod correct te beoordelen. Als de ondernemer afbeeldingen gebruikt, zijn deze een ware weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Voor de ondernemer zijn kennelijke fouten of vergissingen in het aanbod niet bindend.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat de consument duidelijk weet welke rechten en verplichtingen verbonden zijn aan de aanvaarding van het aanbod.

 

Artikel 5 – Overeenkomst

  1. De overeenkomst wordt, behoudens het bepaalde in lid 4, gesloten op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de overeenkomstige voorwaarden voldoet.
  2. Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onmiddellijk de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod elektronisch. Zolang de ondernemer de ontvangst van deze aanvaarding niet heeft bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische gegevensoverdracht te beveiligen en een veilige webomgeving te waarborgen. Indien de consument elektronisch kan betalen, neemt de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen.
  4. Binnen de wettelijke kaders kan de ondernemer zich informeren over de vraag of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede over alle feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoorde sluiting van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek gegronde redenen heeft om de overeenkomst niet te sluiten, is hij gerechtigd een met redenen omkleed bevel of verzoek te weigeren of de uitvoering van een overeenkomst aan bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Uiterlijk bij levering van het product, de dienst of de digitale inhoud aan de consument zal de ondernemer de volgende informatie schriftelijk of zodanig verstrekken dat deze door de consument op toegankelijke wijze op een duurzame gegevensdrager kan worden opgeslagen:


a. het adres van de vestiging van de ondernemer waar de consument een klacht kan indienen;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht, of een duidelijke verklaring betreffende de uitsluiting van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na verkoop;

d. de prijs, inclusief alle belastingen, van het product, de dienst of de digitale inhoud; in voorkomend geval de kosten van de levering; en de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

e. de voorwaarden voor de beëindiging van de overeenkomst indien de overeenkomst langer dan één jaar of voor onbepaalde tijd loopt;

f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6. In het geval van een langlopende transactie is de bepaling van het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Per product:

  1. De consument kan een overeenkomst betreffende de aankoop van een product ontbinden gedurende een overwegingstijd van ten minste 14 dagen zonder redenen te geven. De ondernemer kan de consument de reden van de herroeping vragen, maar hem niet verplichten de redenen te vermelden.
  2. De in lid 1 bedoelde bedenktijd begint op de dag nadat de consument, of een door de consument vooraf aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. indien de consument meerdere producten in dezelfde volgorde heeft besteld: de dag waarop de consument of een door hem aangewezen derde het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer kan, op voorwaarde dat hij de consument voorafgaand aan het bestelproces hierover duidelijk heeft ingelicht, een bestelling van verschillende producten met verschillende levertijden weigeren.
  4. indien de levering van een product bestaat uit meerdere zendingen of delen: de dag waarop de consument of door hem aangewezen derde de laatste zending of het laatste deel heeft ontvangen;
  5. voor overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument of door hem aangewezen derde het eerste product heeft ontvangen.


 

Voor diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager worden geleverd:

  1. De consument kan een dienstverleningsovereenkomst en een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud beëindigen die gedurende een periode van minimaal 14 dagen niet op een materiële drager is geleverd, zonder redenen te geven. De ondernemer kan de consument de reden van de herroeping vragen, maar hem niet verplichten de redenen te vermelden.
  2. De in lid 3 bedoelde terugkeertermijn begint op de dag na de sluiting van de overeenkomst.


 

Verlengde terugkeertermijn voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager worden geleverd indien geen informatie over het herroepingsrecht wordt verstrekt:

  1. Indien de ondernemer de consument niet de wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping heeft verstrekt, verstrijkt de bedenktijd twaalf maanden na het verstrijken van de oorspronkelijke bedenktijd, vastgesteld overeenkomstig de vorige leden van dit artikel.
  2. Indien de ondernemer de consument de in de vorige alinea bedoelde informatie binnen twaalf maanden na de datum van aanvang van de oorspronkelijke bedenktijd heeft verstrekt, verstrijkt de bedenktijd veertien dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

Artikel 7 Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de afkoelingsperiode zal de consument het product en de verpakking zorgvuldig behandelen. Hij zal het product alleen uitpakken of gebruiken voor zover nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te bepalen. Het uitgangspunt is dat de consument het product alleen mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor de afschrijving van het product die het gevolg is van een manier van hanteren die verder gaat dan in lid 1 is toegestaan.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor een vermindering van de waarde van het product indien de ondernemer hem vóór of bij het sluiten van de overeenkomst niet alle wettelijk vereiste informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

Artikel 8 Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, moet hij dit binnen de bedenktijd aan de ondernemer melden via het modelherroepingsformulier of op een andere ondubbelzinnige wijze.
  2. De consument moet het product zo spoedig mogelijk, maar binnen veertien dagen na de in lid 1 bedoelde kennisgeving, retourneren of aan (een gemachtigde van) de ondernemer overhandigen. Dit is niet nodig indien de ondernemer heeft aangeboden het product zelf op te halen. De consument heeft in elk geval de terugzendtermijn nageleefd indien hij het product terugstuurt voordat de terugkeertermijn is verstreken.
  3. De consument retourneert het product met alle geleverde accessoires, indien redelijkerwijs mogelijk in de oorspronkelijke staat en verpakking, en in overeenstemming met de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer.
  4. Het risico en de bewijslast voor de correcte en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht berusten bij de consument.
  5. De consument draagt de directe kosten van de retourzending van het product. Indien de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of indien de ondernemer aangeeft dat hij de kosten zelf zal dragen, hoeft de consument de kosten voor de retourzending van de goederen niet te dragen.
  6. Indien de consument zich terugtrekt nadat hij eerst uitdrukkelijk heeft verzocht dat de dienstverlening of de levering van gas, water of elektriciteit die niet ter verkoop is aangeboden, in een beperkt volume of in een specifieke hoeveelheid tijdens de afwegingsperiode begint, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan het deel van de verplichting dat de ondernemer ten tijde van de terugtrekking is nagekomen, vergeleken met de volledige nakoming van de verplichting.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit die niet in een beperkt volume of in een beperkte hoeveelheid ter verkoop zijn bereid of voor de levering van stadsverwarming, indien:
  8. de ondernemer de consument niet de wettelijk vereiste informatie heeft verstrekt over het herroepingsrecht, de vergoeding van kosten in geval van herroeping of het modelformulier voor herroeping, of;
  9. de consument tijdens de afkoelingsperiode niet uitdrukkelijk heeft verzocht met de uitvoering van de dienst of de levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming te beginnen.
  10. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van digitale inhoud die niet op een tastbare drager wordt geleverd, indien:
  11. hij vóór de levering niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met de uitvoering van de overeenkomst vóór het einde van de afwegingsperiode;
  12. hij bij het geven van zijn toestemming niet heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht heeft verloren, of
  13. de ondernemer deze verklaring van de consument niet heeft bevestigd.
  14. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten wettelijk ontbonden.

 

Artikel 9 Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Indien de ondernemer de kennisgeving van herroeping door de consument elektronisch mogelijk maakt, stuurt hij onmiddellijk na ontvangst van deze kennisgeving een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle door de consument gemaakte betalingen, met inbegrip van eventuele door hem voor het geretourneerde product in rekening gebrachte verzendkosten, onmiddellijk maar binnen 14 dagen na de dag waarop de consument hem van de intrekking in kennis stelt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf op te halen, kan hij met de terugbetaling wachten tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggestuurd, indien dit eerder gebeurt.
  3. De ondernemer gebruikt dezelfde betaalmethode die de consument voor de terugbetaling heeft gebruikt, tenzij de consument akkoord gaat met een andere methode. De restitutie is kosteloos voor de consument.
  4. Indien de consument heeft gekozen voor een duurdere leveringsmethode dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de extra kosten voor de duurdere leveringsmethode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 – Uitsluiting van herroepingsrecht

De ondernemer kan de volgende producten en diensten van het herroepingsrecht uitsluiten, maar alleen indien de ondernemer dit in het aanbod duidelijk heeft vermeld, ten minste voor de sluiting van de overeenkomst:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs onderhevig is aan schommelingen op de financiële markt waarover de ondernemer geen invloed heeft en die binnen de herroepingstermijn kunnen optreden
  2. Overeenkomsten gesloten tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder toezicht van een veilinghouder, en waarbij de winnaar verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten te kopen;
  3. Dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen indien:
  4. de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument; en
  5. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  6. Dienstenovereenkomsten voor het verlenen van accommodatie, indien de overeenkomst voorziet in een specifieke datum of periode van prestaties en anders dan voor residentiële doeleinden, goederenvervoer, autoverhuur en horeca;
  7. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien de overeenkomst een specifieke datum of periode voor de uitvoering ervan bepaalt;
  8. Producten die volgens de specificaties van de consument zijn vervaardigd, die niet geprefabriceerd zijn en die zijn vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk bestemd zijn voor een specifieke persoon;
  9. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  10. Verzegelde producten die om gezondheidsbeschermings- of hygiëneredenen niet kunnen worden teruggestuurd en waarvan het zegel na levering is verbroken;
  11. Producten die wegens hun aard na levering onherroepelijk met andere producten worden gemengd;
  12. Alcoholhoudende dranken waarvan de prijs bij het sluiten van de overeenkomst is overeengekomen, maar waarvan de levering pas na dertig dagen kan plaatsvinden en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van marktschommelingen waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  13. Verzegelde audio-, video- en computersoftware waarvan het zegel na levering is verbroken;
  14. Nieuwsbrieven, tijdschriften en tijdschriften, met uitzondering van abonnementen daarop;
  15. Het leveren van digitale inhoud anders dan op een tastbare drager, maar alleen indien:
  16. de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument; en
  17. de consument heeft verklaard dat hij daarmee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – prijs

  1. Gedurende de in de aanbieding vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve voor prijswijzigingen als gevolg van wijzigingen in de btw-tarieven.
  2. In tegenstelling tot het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten met variabele prijzen aanbieden waarvan de prijzen onderhevig zijn aan schommelingen op de financiële markt en waarop de ondernemer geen invloed heeft. Deze afhankelijkheid van schommelingen en het feit dat eventuele aangegeven prijzen doelprijzen zijn, worden in het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen drie maanden na de sluiting van de overeenkomst zijn slechts toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke voorschriften of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf drie maanden na de sluiting van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit heeft bepaald en:
    1. zij het gevolg zijn van wettelijke voorschriften of bepalingen; of
    2. de consument is bevoegd de overeenkomst te ontbinden met ingang van de dag waarop de prijsverhoging van kracht wordt.
  5. De in het aanbod van producten of diensten vermelde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Naleving van de overeenkomst en aanvullende garantie

  1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten in overeenstemming zijn met de overeenkomst, de in de aanbieding vermelde specificaties, de redelijke eisen inzake betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van sluiting van de overeenkomst geldende wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen, garandeert de ondernemer ook dat het product geschikt is voor een ander dan normaal gebruik.
  2. Een aanvullende garantie van de ondernemer, zijn leverancier, fabrikant of importeur beperkt nooit de wettelijke rechten en aanspraken die de consument op grond van de overeenkomst tegen de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer zijn deel van de overeenkomst niet heeft nagekomen.
  3. Onder een aanvullende garantie wordt verstaan elke verplichting van de ondernemer, zijn leverancier, importeur of producent waarbij hij bepaalde rechten of claims aan de consument overdraagt die verder gaan dan wat hij wettelijk verplicht is te doen indien hij zijn deel van de overeenkomst niet heeft nagekomen. .Wat.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal bij het ontvangen en uitvoeren van orders voor producten en bij het beoordelen van aanvragen voor het verlenen van diensten de grootste zorgvuldigheid in acht nemen.
  2. De plaats van levering is het adres dat de consument aan de ondernemer heeft meegedeeld.
  3. Met inachtneming van artikel 4 van deze algemene voorwaarden zal de ondernemer de aanvaarde opdrachten snel maar uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere levertermijn is overeengekomen. Indien de levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, wordt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen na plaatsing van de bestelling in kennis gesteld. In dat geval heeft de consument het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden en heeft hij recht op een eventuele schadevergoeding.
  4. Na de ontbinding overeenkomstig het vorige lid vergoedt de ondernemer onmiddellijk het door de consument betaalde bedrag.
  5. Het risico van beschadiging en/of verlies van de producten berust bij de ondernemer tot het moment van levering aan de consument of een vooraf aangewezen vertegenwoordiger die aan de ondernemer is meegedeeld, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 – Transacties van duur: duur, annulering en verlenging

AnnuleringDe Commissie

  1. De consument kan een voor onbepaalde tijd gesloten overeenkomst die betrekking heeft op de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten te allen tijde beëindigen, met inachtneming van de overeengekomen herroepingsregels en met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die is gesloten voor een bepaalde periode en die zich uitstrekt tot de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of diensten, op elk moment tegen het einde van de vaste termijn ontbinden, met inachtneming van de overeengekomen ontbindingsregels en een opzegtermijn van ten minste maximaal één maand.
  3. De consument kan gebruikmaken van de in de vorige leden bedoelde overeenkomsten:
    1. - te allen tijde te annuleren en niet te beperken tot annulering op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    2. - ten minste op dezelfde wijze annuleren als zij door hem zijn gesloten;
    3. - altijd annuleren met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft vastgesteld.


UitbreidingDe Commissie

  1. Een voor een bepaalde periode gesloten overeenkomst die betrekking heeft op de regelmatige levering van producten (met inbegrip van elektriciteit) of diensten, mag niet stilzwijgend voor een bepaalde periode worden verlengd of verlengd.
  2. In tegenstelling tot het voorgaande lid kan een overeenkomst die is gesloten voor een bepaalde periode en die betrekking heeft op de regelmatige levering van dagelijkse nieuwsberichten en wekelijkse kranten en tijdschriften, stilzwijgend worden verlengd voor een vaste termijn van maximaal drie maanden, indien de consument deze verlengde overeenkomst heeft ondertekend.
  3. Een overeenkomst die voor een bepaalde periode is gesloten en die betrekking heeft op de regelmatige levering van goederen of diensten, kan slechts stilzwijgend voor onbepaalde tijd worden verlengd indien de consument deze op elk gewenst moment met een opzegtermijn van ten hoogste één maand kan opzeggen. De opzegtermijn bedraagt ten hoogste drie maanden indien de overeenkomst betrekking heeft op de regelmatige, maar minder dan eenmaal per maand, levering van dagelijkse, nieuws- en weekbladen.
  4. Een overeenkomst van beperkte duur voor de regelmatige levering van dagelijkse, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of inleidend abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch aan het einde van de proef- of inleidende periode.


DuurDe Commissie

  1. Indien een overeenkomst langer dan één jaar duurt, kan de consument de overeenkomst te allen tijde na een jaar beëindigen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand, tenzij redelijkheid en billijkheid beletten dat de overeenkomst vóór het verstrijken van de overeengekomen termijn wordt beëindigd.

 

Artikel 15 – Betaling

  1. Tenzij in de overeenkomst of in de aanvullende algemene voorwaarden anders is bepaald, moeten de door de consument verschuldigde bedragen binnen veertien dagen na de aanvang van de bedenktijd of, bij gebreke van een bedenktijd, binnen veertien dagen na de sluiting van de overeenkomst worden betaald. In het geval van een overeenkomst om een dienst te verlenen, begint deze termijn te gelden op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in de algemene voorwaarden nooit meer dan 50% vooruit moeten betalen. Wanneer een voorschot is overeengekomen, kan de consument geen rechten uitoefenen met betrekking tot de uitvoering van de desbetreffende opdracht of diensten voordat het overeengekomen voorschot is betaald.
  3. De consument is verplicht om onjuistheden in de aan de ondernemer verstrekte of vermelde betalingsgegevens onmiddellijk te melden.
  4. Indien de consument zijn betalingsverplichtingen niet tijdig nakomt, nadat hij door de ondernemer is ingelicht over de betalingsachterstand en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft toegekend om zijn betalingsverplichtingen nog te nakomen, na de indien de betaling niet binnen deze termijn van 14 dagen wordt verricht, is de wettelijke rente verschuldigd op het nog verschuldigde bedrag en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% op uitstaande bedragen tot € 2.500; 10% op de volgende € 2.500.= en 5% op de volgende € 5.000.= met een minimum van € 40.=. De ondernemer kan afwijken van de aangegeven bedragen en percentages ten gunste van de consument.

Artikel 16 Klachtenprocedure

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht volgens deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledig en duidelijk aan de ondernemer worden voorgelegd binnen een redelijke termijn nadat de consument de gebreken heeft ontdekt.
  3. Klachten die bij de ondernemer worden ingediend, worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien een klacht voorzienbaar langer verwerkingstijd vereist, zal de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen reageren met een kennisgeving van ontvangst en een vermelding van wanneer de consument een gedetailleerder antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn of binnen drie maanden na indiening van de klacht in wederzijds overleg kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat onder de geschillenbeslechtingsprocedure valt.

 

Artikel 17 Geschillen

  1. Alleen het Nederlandse recht is van toepassing op overeenkomsten tussen ondernemer en consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de sluiting of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of te leveren producten en diensten kunnen, met inachtneming van de onderstaande bepalingen, door zowel de consument als de ondernemer aan het Geschillencomité voor de webshop worden voorgelegd. , Postbus 90600, 2509 LP in Den Haag (www.sgc.nl)).
  3. Een geschil wordt alleen door het Geschillencomité behandeld indien de consument zijn klacht eerst binnen een redelijke termijn bij de ondernemer heeft ingediend.
  4. Het geschil moet uiterlijk twaalf maanden na het ontstaan van het geschil schriftelijk aan het Geschillencomité worden voorgelegd.
  5. Indien de consument een geschil bij het Geschillencomité wenst in te dienen, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer dit wenst, moet de consument binnen vijf weken na een schriftelijk verzoek van de ondernemer schriftelijk vermelden of hij dit wenst te doen of of hij wenst dat het geschil door de bevoegde rechter wordt behandeld. Indien de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken hoort, is hij gerechtigd het geschil aan de bevoegde rechter voor te leggen.
  6. Het Geschillencomité neemt een beslissing onder de voorwaarden die zijn vastgesteld in het reglement van het Geschillencomité (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop)). De beslissingen van het Geschillencomité worden genomen in de vorm van bindende adviezen.
  7. Het Geschillencomité behandelt een geschil niet of stopt met het behandelen ervan indien de ondernemer een schorsing van de betalingen heeft gekregen, failliet is gegaan of zijn bedrijfsactiviteiten daadwerkelijk heeft beëindigd voordat het comité een geschil tijdens de hoorzitting heeft behandeld en een definitieve beslissing heeft gegeven. is opgemerkt.
  8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere geschillencommissie bevoegd is die is erkend of verbonden is aan de Stichting Geschillencommissies voor consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Diensten (Kifid), is de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bevoegd voor geschillen die hoofdzakelijk betrekking hebben op de methode van verkoop of dienstverlening op afstand. voorkeur bevoegd. Voor alle andere geschillen, de andere erkende geschillencommissie verbonden aan de SGC of Kifid.

Artikel 18 Invoerheffingen buiten de Europese Unie

Voor zendingen naar landen buiten de Europese Unie kunnen door het land van bestemming geheven belastingen, douanerechten en heffingen gelden ("invoerheffingen"). De ontvanger van de zending is de geregistreerde importeur in het land van bestemming en is verantwoordelijk voor alle invoerrechten. Voor elk product waarvoor de invoerrechten zijn berekend, machtigt u SuperGallery om een vervoerder aan te wijzen die als uw vertegenwoordiger bij de bevoegde douane- en belastingdiensten van het land van bestemming zal optreden om uw goederen te zuiveren, te verwerken en uw feitelijke invoerrechten voor een dergelijk artikel te betalen. U gaat er verder mee akkoord dat de aangewezen vervoerders informatie kunnen verstrekken aan SuperGallery het bedrag van de feitelijke invoerrechten die op het door u gekochte artikel zijn geheven SuperGallery. Wat. In het geval van geschenken of andere aankopen die namens een andere ontvanger worden gedaan, gaat u er eveneens mee akkoord de bovenstaande machtigingen te verlenen namens de in uw bestelling genoemde ontvanger. Voor informatie over de werkelijke invoerrechten of voor documentatie of bonnen in verband met de inklaring kunt u contact opnemen met de aangewezen vervoerder die in uw verzendbevestiging is vermeld.

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende of afwijkende bepalingen van deze algemene voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en moeten schriftelijk of zodanig worden vastgelegd dat zij door de consument op een duurzame gegevensdrager op toegankelijke wijze kunnen worden opgeslagen.